Ūdensvīra
laikmets: vīrietis un sieviete uz sintēzes laikmeta sliekšņa.
Mūsdienas - tūkstošgades sākuma gadi - saasina ne
tikai katra indivīda iekšējās personiskās problēmas, bet dod arī katram no mums
vienreizēju iespēju piedalīties globālajā pasaules pārtapšanas procesā, tai
skaitā, lielu sociālu jautājumu risināšanā. Šis laiks norāda, ka mēs visi esam
ļoti tuvu pienākuši lielām izmaiņām, kuras skars visu cilvēci un katru no mums.
Vadoties no izcilā 20. gadsimta franču izcelsmes amerikāņu astrologa un filozofa
Deina Radjāra aprēķiniem, mēs šobrīd dzīvojam Zivju ēras pēdējā - 215,5 gadu
ciklā, kurš bija sācies 1844. gadā. Šo ciklu D.Radjārs ir nosaucis par cilvēces
pārejas, transformācijas fāzi. Šobrīd - tūkstošgades pirmajos desmit gados -
notiek un notiks liels cilvēces garīgais pacēlums, pasaulei un cilvēcei paveras
iespēja garīgai izaugsmei, notiek būtiski iekšējo vērtību, morāles
pārvērtēšanas procesi, kuri sākuma stadijā notiek garīgajos plānos un kuri
pamazām aptvers daudzus no mums un kas daudziem dos iespēju pacelties
kvalitatīvi jaunā apziņas (iekšējās vērtību skalas) līmenī. Notiek dziļa
sabiedrisko, reliģisko un ētisko normu fundamentāla attīrīšanās. No sabiedrības
un personas intensīvi uz āru tiek izvadīti tie netīrumi, kuri tikuši uzkrāti
iepriekšējos gadu desmitos. Tiek gatavota augsne jaunām idejām un mainīti
ideāli. Līdz ar to ir iespējama dažādu reliģiska rakstura sektu aktivitāšu
uzplūdi, kuras spekulē uz cilvēku tieksmi pēc progresa.
Šinī laikā ir iespējams saredzēt cilvēces
attīstības perspektīvas un noteikt šīs attīstības strupceļus. Jau 1981.gadā
D.Radjārs bija teicis: “Mēs stāvam uz Sintēzes laikmeta sliekšņa, bet, ja cilvēki nebūs spējīgi pārkāpt savam
egocentriskajam individuālismam, kuru tik klaji popularizē Rietumu
sabiedrība, un neiemācīsies dzīvot, vadoties pēc solidaritātes un kalpošanas
principiem, cilvēcei draud totalitāra
laikmeta atnākšana, kura aizkavēs cilvēces evolūciju.”
Izpaustajā (materiālajā) pasaulē katrai lietai ir
divas puses un līdz ar to vienmēr pastāv divas alternatīvas, divi ceļi - viens
uz augšu, otrs - uz leju. Mēs atrodamies krustcelēs: pa kuru no diviem
iespējamajiem ceļiem iet, ir jāizvēlas katram pašam. Pirmais ir saistīts ar
kopējās sadarbības, kalpošanas un mīlestības sintezējošo apvienošanu, otrais -
ar tehnokrātiski intelektuālo ambīciju, savtīgumu, personiskā labuma un morāles
normu absolūtas noliegšanas analītisko sadalīšanu. Pirmais ceļš paver iespēju
cilvēces saitei ar Kosmisko mīlestību un sakariem ar tās garīgajiem
Skolotājiem, otrais - to visu liedz.
Pašreiz atmosfērā virmo mistiska iedvesma, kuru ir
sarežģīti praktiski realizēt, jo turpat virmo arī daudz māņu un viltus. Ir
jābūt skaidram skatienam, kuru nesaduļķo grēka valdzinošais skaistums. Ir
jāmācās lasīt starp rindām un jāprot saklausīt starp vārdiem. Šinī laikā ir
iespējams izprast savas etniskās piederības patiesās vērtības.
Mūžsenie jautājumi, kurus cilvēks uzdod sev no
sirmas senatnes un kuri vēl aizvien saviļņo daudzus no mums - Kas es esmu? Kāds
ir mans mērķis, misija? Kāpēc Dievs radīja vīrieti un sievieti? Kāpēc viņus
izraidīja no Paradīzes dārza? - eksistē arī joprojām. Cilvēks pastāvīgi meklē
atbildes. Senatnē daudzas atbildes sniedza antīkās Mistērijas. Būtiskāko bija
pateicis jau Sokrāts: “Iepazīsti pats
sevi” un ko Paracelzs bija papildinājis: “Izprast pašam sevi - vienīgais patiesības sasniegšanas ceļš”. Kas
tā ir par patiesību, par kuru runā Paracelzs un kas rada šo patiesību? Šī
patiesība ir saistīta ar divām kosmiskām sākotnēm - vīrieti un sievieti, Ādamu
un Ievu. Evaņģēlists Matejs ir teicis: “... cilvēks atstās tēvu un māti un
pieķersies sievai un tie abi būs viena miesa”. Un tieši šai lietai - vīrieša un sievietes savstarpējo
attiecību kopumam - ir pirmatnējā un
pati svarīgākā nozīme tam, kāda būs cilvēces turpmākā attīstības gaita.
Apskatot jautājumu par vīrieša un sievietes
savstarpējo attiecību iespējamajiem variantiem, ir jāņem vērā tāds būtisks
faktors kā mūsdienu cilvēka (sabiedrības) četri apziņas pamatlīmeņi, kuri
nosacīti veidojušies aptuveni pēdējo pāris simts gadu laikā. Sekojoši šie
līmeņi būtu: a) bioloģiskais jeb sugas
apziņas līmenis, kurā darbojas cilvēki, kas vadās pēc šādiem
pamatprincipiem - ēst, dzert, gulēt, kauties, seksuālo dziņu apmierināšana ar
jebkuru potenciāli iespējamo partneri; reliģiskajos uzskatos valda pilnīgs
ateisms; zināšanas ir tikai minimālajā līmenī; akla pakļaušanās iespējamajam
vadonim vai partijai; maksimāls egocentrisms; b) sociāli - kultūriskais jeb
etniski - nacionālais apziņas līmenis, kurā darbojas cilvēki, kas vadās pēc
šādiem pamatprincipiem - vēlme apliecināt sevi publiski, citu priekšā; seksuālās attiecības, galvenokārt, notiek partneru
(vīra un sievas) starpā, pastāvot apslēptai tieksmei pēc blakus
dzimumkontaktiem; zināšanas kultūrvēsturiskas un vispārējas, ekzotēriskās;
reliģiskajās attiecībās ir vēlme apmeklēt baznīcu vai reliģiskas sektas, saites
ar Dievu nav, jo, galvenokārt, uztver Viņu kā soģi, tieksme ievērot tabu;
televīzija un masu informācijas līdzekļi tiek uztverti kā sabiedriskās domas
audzinātāji un virzītāji; c) individualizētais
jeb personālais apziņas līmenis, kurā darbojas cilvēki, kas vadās pēc
šādiem pamatprincipiem - vēlme apliecināt sevi savā priekšā; seksuālās
attiecības, galvenokārt, izpaužas galējībās - vai nu kā pilnīga seksuāla
visatļautība vai nu kā pilnīga atturēšanās un šo attiecību vispārēja
noliegšana; zināšanas ir augstāko izglītību līmenī, ar iespējamu interesi un
tieksmi pēc ezotēriskajām zinībām; vēlme un spēja redzēt sevi kā individuālu, radošu personību, tai skaitā ārpus sava
sociāli kultūriskā mantojuma; saite un interese par citām kultūrām un
sabiedrībām, pastāv liela iespaidojamības pakāpe no citu kultūru puses;
reliģiskajās attiecībās iespējams plašs spektrs kā no fanātisma tā līdz
nihilismam, parādās pirmās dziņas patiesai garīgai saitei ar Dievu; d) transpersonālais apziņas līmenis, kurā
darbojas cilvēki, kas vadās pēc šādiem pamatprincipiem - vēlmju kā tādu nav;
nesavtīga kalpošana, patiesa reliģiozitāte - kontakts ar garīgajiem plāniem,
ikdienas lūgšana citu labā; sekss fiziskajā plānā kā tāds nepastāv, kontakts ar
partneri notiek mentālajos un garīgajos plānos; partneri viens otru uztver kā
Dieva “jaņ” un “iņ” principus; zināšanu līmenis - uz enciklopēdiski ekzotērisku
zināšanu bāzes balstītas ezotēriskās zinības un prasmes kādā no tās disciplīnām;
spēja redzēt valsts un pasaules karmu; pacelšanās virs labā un ļaunā. Jāuzsver,
ka starp visiem šiem līmeņiem pastāv starpposmi (pārejas).
Katra cilvēka dzīves pamatmērķim vajadzētu būt
viņa tieksmei kļūt par iniciēto, pie šīs “iesvaidīšanas” var nonāk caur
reliģiju, zinātni vai mākslu. Augstākos rezultātus sasniedz tie, kuri ir
spējīgi apvienot un sintezēt šīs trīs lietas. Tas viss būtu nepieciešams
apzinātam radīšanas procesam, tai skaitā tam, lai radītu savus bērnus.
Jaunā cilvēka - bērna - radīšana sākas ar tā
ieņemšanas brīdi. Vecākiem, kuru kopējais, abpusējais nodoms ir radīt bērnu, ir
jāzina, ka bērna audzināšana sākas ar tā ieņemšanas brīdi un turpinās vismaz
līdz tam laikam, kamēr viņam (bērnam, topošajam jaunajam vīram vai sievai)
sākas dzimumattiecības ar pretējo dzimumu. Tiem, kas vēlas apzināti radīt
bērnu, ir radīšanas brīdī jāapzinās tas, ko viņi grib panākt - no tā, ko šinī
brīdī domās katrs no vecākiem un no tā, cik intensīvi, tas notiks, it sevišķi
saistībā ar topošo māti, lielā mērā ir atkarīga bērna nākotne - labās domas
piesaistīs labo un laimi, sliktās piesaistīs slikto un problēmas. Un atkarībā
no tā, bērnam būs vieglāk vai grūtāk virzīties pa patstāvīgās dzīves vītņu
kāpnēm, kuras ved gan uz augšu, gan uz leju.
Jāuzsver, ka māte
nodrošina bērna adaptācijas spēju dzīvei un viņa spēju piemēroties dažādiem
dzīves apstākļiem, ja mātes nepareizas audzināšanas rezultātā šī funkcija
bērnam tiks vājināta, nākotnē bērnam būs problēmas adaptēties attiecīgajā vidē,
būs grūtības ar draugu izvēli, cilvēki tiks dalīti tikai vai nu labos, vai nu
sliktos, būs bailes no ārējiem šķēršļiem un trūks iniciatīvas, ja mātes
audzinošās funkcijas būs par daudz - var izveidoties “mātes dēls” vai “mātes
meita” ar visiem no šejienes izrietošiem kompleksiem. Jāatgādina, ka viens no
kardinālajiem (pamata) tikumiem ir tikums, kurš saucas “mērenība it visā”. Jaunā tēva uzdevums ir uz sava personiskā
piemēra pamata stiprināt bērna individualitāti un veicināt viņa garīgo izaugsmi.
Šeit būtiska nozīme ir tam, vai bērnam tiek nodrošināta abu vecāku audzināšana
līdz brīdim, kamēr bērns ir vecāku varā, jo sevišķi, tas ir būtiski pirmajos
septiņos bērna dzīves gados. Ja ģimene ir nepilnīga, audzināšana iet ar mīnusa
zīmi. Ja audzināšanas procesā kāds no vecākiem būs pārāks, bērns turpmākajā
dzīvē vadīsies no šī vecāka (no tā funkcijas). Optimālajā variantā abu vecāku
audzinošajai funkcijai ir jābūt līdzsvarā.
Vai tava audzināšana bērnībā ir bijusi pilnvērtīga vai
ne, katrs no jums var pats par to pārliecināties, uzdodot sev sekojošo
jautājumu: “Ko es esmu jutis (vai jūtu) pret katru no saviem vecākiem pašreiz?”
Pareizas audzināšanas rezultātā tev pret
vienu no vecākiem ir jājūt cieņa (mīlestība) un pret otru autoritāte
(respekts), ja kaut vai vienas vai abas šīs jūtas iztrūkst - tava
audzināšana ir gājusi ar mīnus zīmi un
tev dzīves laikā būs jāpieliek maksimālas pūles, lai dabūtu to, kas tev
netika iedots, jo tas ir nepieciešams tev pašam - tavai tālākai attīstībai.
Jāuzsver, ka, lai cik pozitīvs būtu viens no vecākiem, otra vecāka funkciju
viņš aizstāt nevar. Ir varianti, protams, ka trūkstošo bioloģisko vecāku
veiksmīgi aizstāj kāds no audžuvecākiem vai aizbildņiem. Atkārtoju vēlreiz -
lai radītu pilnvērtīgi laimīgu bērnu - radīšanas aktam un turpmākai
audzināšanai ir jānotiek - Apzināti,
saprotot to, ko dara.
Kā jūs domājiet, vai ir starpība starp precībām un
laulībām? Atbildu - ir, un ļoti būtiska. Šī atšķirība ir ietverta analogajos
krievu valodas vārdos бракосочетание un венчание, kur pirmais burtiski nozīmē “brāķu savienošana “, bet
otrais nozīmē “kronēšana” jeb “iesvaidīšana”. Tāda, lūk, ir atšķirība šim aktam
starp cilvēkiem, kas to dara apzināti, attiecīgā vietā un laikā, un tiem, kuri
to dara neapzināti, nelaikā un nevietā. Pirmās darbības saistviela ir
dzimumtieksme (sekss), kur partneri viens otru, un galvenokārt, izvēlas pēc
ārējiem parametriem un ārējām rakstura iezīmēm. Otrās darbības saistviela ir
mīlestība, kura ir iegūstama vienam otru iepazīstot un izvērtējot laikā un
telpā, un tai ir jābūt ilgstošai un pastāvīgai, visas tā saucamās “mīlestības
no pirmā acu skatiena” bieži vien un, galvenokārt, ir tikai seksuālu dziņu
vadītas un kontrolētas. Mīlestība ir dvēseliska kategorija un atklāti uz āru tā
neizpaužas.
Sievietei ir iespējams to saredzēt un sajust ar iekšējo redzi - intuīciju,
vīrietim šāda iespēja jaunībā, it īpaši mūsu laikos, ir praktiski liegta.
Cilvēks savas dzīves laikā bieži nonāk krustcelēs,
kad viņam atklājas vairāki ceļi, pa kuriem iet. Viņš tiek nolikts izvēles
priekšā, pa kuru no šiem ceļiem virzīties tālāk, partnerattiecību jomā šīs
krustceles ir attēlojamas kā latīņu burts “Y” un cilvēkam teorētiski atklājas
trīs iespējamie turpmākās rīcības varianti - iet pa labi, iet pa kreisi vai iet
atpakaļ. Pēdējais variants jau iepriekš ir nolemts neveiksmei, jo kā jau tika
teikts - cilvēks ir: vīrietis un sieviete, nevis kāds viens no viņiem, vai vēl
ambiciozāk - vīrietis plus vīrietis vai sieviete plus sieviete. Kas atliek?
Vai, nu kreisais, vai nu labais virzības ceļš. Senās Mistērijas mācīja, ka
cilvēks aizvien atrodas izvēles priekšā - pa
kreisi tevi sagaidīs Skaistums - Sieviete/ grēks, pa labi -
Skaistums - Sieviete/ tikums. Protams, ka tas ir attiecināms arī uz pretējo
dzimumu, tad, kad tas ir izvēles priekšā.
Gan grēks, gan tikums var būt vienādi skaisti un
izteiksmīgi. Kā atšķirt šo tikko jaušamo, smalko niansi, kura novelk robežu
starp tiem? Daudz ko izsaka acu skatiens
- grēka skatiens ir valdzinošs, reizē stindzinošs un kvēlojošs, tikuma skatiens
ir maigs un atturīgs, tas mierina un uzmundrina. Atgādināšu, ka vārds
“valdzināt” ir tās pašas cilmes vārds, kas “valgi”, resp., sasiet. “Skaistums
glābs pasauli” - saka sens sakāmvārds, bet skaistums var arī šo pasauli
pazudināt. Viss ir divpols, tāpat kā roka var kā glāstīt, tā sist, tā arī
skaistums var sasiet valgos un apēst, vai arī iedvesmot un spēcināt.
Jaunā sieva atceries, ka Dievs tev ir devis
milzīgu spēku, tavās rokās ir tava nākamā vīra laime vai nelaime, atkarībā no
tā, kā tu izmantosi debesu dāvanu - Ievas
spēku! No tā, pa kuru ceļu cilvēks dosies, ir atkarīga viņa un viņa gaidāmo
bērnu nākotne. Labais virzības ceļš ir saistīts ar šauro un ērkšķaino izziņas
taku, kreisais - ar plato un vieglo aizmirstības ceļu. Viens ved uz augšu, otrs
- uz leju. Latvieti, vai tu esi tam gatavs? Vai esi spējīgs uzklausīt gudra
cilvēka, tai skaitā, tēva vai mātes padomu? Diemžēl mūsu egoisma, ambīciju un
klaja nihilisma pārpilnajā Rietumu sabiedrībā uzklausīt otra viedokli ir ļoti
grūti. Tāpēc jau tik daudz ir nelaimīgu, nepilnīgu ģimeņu. Vai tu esi gatavs
nest atbildību par to?
Tūkstošgades mija ir unikāls laiks. Tas ir laiks,
kad, jo sevišķi, saasinās Gaišo un Tumšo spēku cīņa, un katrs no mums piedalās
šajā cīniņā kādas puses labā, šeit trešā ceļa nav.
© numerologs
Pirmpublicējums Mistērija 2005.g.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru